social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

پنجشنبه1402/12/24

10:32:1

104

تشدید نظارت بر صحت عملکرد وسائل توزین و سنجش در استان چهارمحال و بختیاری

تشدید نظارت بر صحت عملکرد وسائل توزین و سنجش در استان چهارمحال و بختیاری
بنا بر گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان چهارمحال و بختیاری، طرح نظارت بر صحت عملکرد وسائل توزین و سنجش ویژه ماه مبارک رمضان و سال جدید، در "4"محور ترازوهای سبک مورد استفاده اصناف، جایگاه های سوخت مایع و «CNG» ، ترازوهای گمرک و ترازوهای فرودگاهی برنامه ریزی شده است.
مهدی پژوهش مدیرکل اداره استاندارد چهارمحال و بختیاری در تشریح طرح نظارت بر صحت عملکرد وسایل توزین و سنجش در ایام ماه مبارک رمضان و ایام نوروز گفت: این طرح با هدف صیانت از حقوق متوازن آحاد مردم در نظام تولید، توزیع و مصرف «برای مصرف کنندگان با جلوگیری از کم فروشی» و «برای توزیع کنندگان با جلوگیری از زیاد فروشی»، اجرا می شود.
پژوهش در ادامه اظهار داشت: در این راستا، اقداماتی نظیر تشدید بازدیدهای میدانی بازرسان و مسئولین این اداره کل با دستگاه‌های اجرایی مرتبط نظیر اداره‌کل تعزیرات حکومتی، اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان، اتاق اصناف، اتحادیه‌های مشمول طرح برای انجام گشت مشترک، رسیدگی فوری به شکایات و گزارشات مردمی، تشدید نظارت بر واحدهای صنفی در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه طرح نظارت مضاعف بر صحت عملکرد کلیۀ وسائل توزین و سنجش مورد استفاده در دادوستد عمومی ویژه ماه مبارک رمضان و سال جدید از 22 اسفند آغاز و تا 13 فروردین 1403 در استان اجرا خواهد شد، یادآور شد: در راستای اجرای ماده «12» قانون تقویت و توسعۀ نظام استاندارد، تمامی وسایل توزین و سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی باید مورد آزمون دوره‌ای قرار گرفته و دارای برچسب تأییدیه صحت عملکرد باشند.
مدیرکل اداره استاندارد چهارمحال و بختیاری در ادامه توضیح داد: در محور نظارت بر ترازوهای سبک، با تعیین صنوفِ کبابی(فروش حلیم و آش)، میوه و تره بار، سوپرمارکت و خواربارفروشی، قصابی و پروتئین، فروشگاه های زنجیره ای، شیرینی و قنادی، آجیل و خشکبار، طلا و جواهر، نمایشگاه ها و بازارچه های مناسبتی با در نظر گرفتن زمان مرتبط با آن اعم از ماه مبارک رمضان و سال نو در اولویت نظارت قرار دارند.
وی  اجرای طرح خالص فروشی در صنوف قنادی و خشکبار را  مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: اصناف می بایست وزن شیرینی و خشکبار را از وزن جعبه تفکیک نمایند.

پژوهش ضمن درخواست همکاری از واحدهای صنفی، اعلام کرد: شهروندان می توانند نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با الصاق عکس، ویدیو یا صدا و مراتب تخلف در کم فروشی را از طریق سامانه مردم دار-سامانه نظارت های مردمی به نشانی http://1517.inso.gov.ir ارسال نمایند.

 

تصاویر