مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران
پنجشنبه 9 فروردین 1403   15:29:32
ساختار اداره کل
خدمات الکترونیکی
آمار و اطلاع رسانی
تاریخچه
1401/10/19 دوشنبه بنر
1399/5/4 شنبه
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به اداره کل استاندارد استان چهارمحال و بختیاری می باشد.
1395/8/8 شنبه
کلیه حقوق این پورتال متعلق به سازمان ملی استاندارد می باشد
 
1390/5/12 چهارشنبه
سوابق تاريخي و آثار موجود در موزه ها حکايت از اين واقعيت دارد که کيفيت مطلوب کالا و انجام صحيح خدمت از زمان آشنايي  انسان با کميت و خواص اشياء همراه او بوده است. زماني که توليد با استفاده از ابزارهاي سنتي انجام مي گرفت تعيين کيفيت و تشخيص آن کار چندان مشکلي نبود پي بردن به کيفيت توليد و خدمت با استفاده از حواس پنج گانه ميسر بود ، اما با پيشرفت علوم ، تکنولوژي ، افزايش جمعيت و بالا رفتن مصرف ، ضرورت توليد انبوه و در نتيجه جايگزين شدن ماشين به جاي انسان و ابزار دستي ، ديگر سنجش کيفيت با استفاده از حواس پنج گانه و بدون داشتن آزمايشگاه و ابزار و توانايي هاي فني امکان پذير نبود. توجه به کيفيت کالا و خدمات ضرورت ايجاد سازمان هايي به همين منظور در کشورهاي مختلف جهان از جمله جمهوري اسلامي ايران را مطرح مي سازد.
استاندارد و استانداردسازي ، بر پايه هاي دانش و فناوري بنيان گذاري شده که اين دو در پيشرفت صنعت و اقتصاد نقش به سزايي دارد و در اين راستا بايد تلاش نمود در افزايش سطح کيفيت فرآورده ها به فناوري پيشرفته توليد هر محصول نايل آمد.
سرمايه گذاري در جهت بهبود کيفيت کالاهاي توليدي براي پاسخگويي به نيازهاي مصرف کنندگان داخلي و راهيابي کالاها به بازارهاي جهاني و کاهش واردات ، همترين اصل در خط مشي توسعه اقتصادي هر کشور است. استاندارد کردن شاخص هاي توليد و خدمات و همچنين  سنجش و کنترل کيفيت محصولات از جمله نکات اصلي در برنامه هاي توسعه است. 
<>
شيدسچپج
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031